Škoda 1000 MB Combi, Československo 1963
Pětidveřový čtyř až pětimístný vůz kombi, motor vzadu a pohon zadních kol. Řadový hliníkový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 988 cm3, vrtání i zdvih 68 mm, komprese 8,3, výkon 31 kW (42 koní) při 4650 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2400 mm, hmotnost asi 850 kg, maximální rychlost 115 až 120 km/h.
|
 |
Na prototypu kombi se potvrdilo enormní zatížení zadní nápravy při plně naloženém voze. Proto se vůz do sériové výroby nedostal.
Rok výroby |
1963 |
Charakteristika |
prototyp pětidvéřový čtyř až pětimístný vůz kombi, motor vzadu a pohon zadních kol |
Motor |
čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový hliníkový čtyřválec OHV, umístěný na plocho pod podlahou zavazadlového prostoru |
Zdvihový objem |
988 ccm, vrtání i zdvih 68 mm, komprese 8,3 |
Výkon |
31 kW (42 k) při 4650 ot/min |
Karoserie |
celokovová, samonosná, uzavřená, pětimístná combi |
Převodové ústrojí |
čtyřstupňová v bloku s motorem, v podélném uspořádání: převodovka - rozvodovka – motor |
Podvozek |
bezrámová konstrukce |
Poznámka |
Motor byl uložen pod podlahou zavazadlového prostoru, v tovární hantýrce se vůz nazýval hajaja |
Hmotnost |
pohotovostní podle typu a provedení 775 až 820 kg |
Max. rychlost |
120 km/h |
Když bylo rozhodnuto o Škode 1000 MB se samonosnou karosérií,s motorem vzadu a pohonem
zadních
kol ,znamenalo to prakticky vyloučit užitkové verze.
Motor musel být skloněn do vodovorovnépolohy,aby vznikl skromný
zavazadlový prostor.
Při plném naloženém voze byla zadní náprava přetížena,motor byl těžko přístupný.
Vůz se pro to nedostal do sériové výroby.
Konec |