6732154
 
 
Škoda 105 Furgonet
     
    as




Škoda 105 Furgonet


BAZ Škoda 105 Furgonet, Československo 1982 Čtyřdveřová dvoumístná dodávka (furgon), motor vzadu a pohon zadních kol. Dodávkový vůz "Furgonet" (některé prameny uvádějí furgonette) byl postaven v BAZ (Bratislavských automobilových závodech) na bázi vozu Škoda 105/120 s prodlouženým rozvorem. Přední část vozu byla standardní,procházela ze sériového modelu Škoda 105.Zadní nákladová část byla nově postavena.
Vůz měl zesílenou zadní nápravu se zvětšeným rozchodem kol. Nákladní prostor byl omezen vzadu umístěným motorem, byl přístupný bočními dveřmi po pravé straně vozu a zadní vyklápěcí stěnou. Vůz nepřekročil stádium prototypu a do sériové výroby se nedostal.




Rok výroby
1982
Charakteristika
Prototyp čtyřdveřová dvoumístná dodávka (furgon), motor vzadu a pohon zadních kol.
Motor
Řadový čtyřválec s rozvodem OHV
Zdvihový objem
objem 1046 cm3, vrtání 68 mm a zdvih 72 mm, komprese 8,5
Výkon
výkon 34 kW (46 koní) při 4800 ot/min, točivý moment 76 Nm při 3000 ot/min.
Karoserie
Čtyřdveřová dvoumístná dodávka (furgon)
Převodové ústrojí
čtyřstupňová v bloku s motorem
Podvozek
bezrámová konstrukce
Poznámka
Dodávkový vůz "Furgonet" (některé prameny uvádějí furgonette)
Hmotnost
rozvor 2746 mm, rozchod kol 1320/1345 mm, vnější rozměry 4428x1620x1747 mm, hmotnost 995 kg, nosnost 480 kg
Max. rychlost
asi 115 až 120 km/h.


Celkem byly postaveny tři vozy. Vystavený vůz jako jediný neměl prosklenou nástavbu a dostal motor Škoda 105, další měly motory Škoda 120. Červený prototyp byl pozkouškách otypován jako Škoda 105 Furgonet a odprodán do JZD Hustopeče. Poté co dosloužil, jej získal jeho současný majitel, pan Richard Růžička z Brna a vůz zrenovoval. V technickém průkazu je jako výrobce podvozku a karosérie uveden BAZ, n.p., Bratislava a jako výrobce motoru AZNP Mladá Boleslav, druh vozidla "Ľahký dodávkový automobil", rok výroby 1982.

Konec


 

 

[CNW:Counter]
     
Desing 2007 mnemec